Mag ik alles retourneren?

Je kan altijd alles -mits ongedragen, met anti-wardrobing tag en met het kaartje(s) eraan- bij ons retourneren, ook sale items maar m.u.v. op maat gemaakte artikelen, zelf vermaakte artikelen, geopende verpakkingen beenmode, ondermode en sieraden. Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om je retour aan te melden, waarna je nog eens 14 dagen de tijd hebt om je retour bij ons af te leveren. We zouden je wel willen vragen je retour zo snel als mogelijk aan ons terug te sturen i.v.m. de hoge doorloop snelheid van bepaalde producten.

— Van beenmode, ondermode en sieraden wordt vanuit hygiënisch oogpunt geopende verpakkingen niet terug genomen. —

Is retourneren gratis?

Retourneren is voor je eigen rekening én verantwoordelijkheid. Wel krijg je bij het retourneren van je volledige bestelling het volledige bedrag dat jij aan ons betaald hebt, inclusief de porto voor het naar jou toe zenden van je bestelling, van ons gecrediteerd. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan krijg je alleen de geretourneerde items van ons gecrediteerd. Kom je hiermee onder het minimale bestelbedrag van €149,95 voor gratis verzending? Dan worden de portokosten à €4,95 met je retour verrekend.

*Voor zendingen naar het buitenland zijn alle portokosten voor eigen rekening, zowel heen als terug, in geval van een retour. 

Retouradres

La Vie en Rose Westerstraat 52 1601AL Enkhuizen

Hoe retourneer ik een bestelling?

Bij je bestelling ontvang je een retourformulier met daarop ons adres. Dit is geen verzendlabel. Vul het retourformulier in en voeg deze bij je retour. Schrijf het adres op je pakje of knip het van het formulier af en plak deze op je pakje. Het pakje geef je vervolgens af op het postkantoor waar je je label koopt. Ben je bijvoorbeeld je retourformulier kwijt geraakt of gebruik je gewoon liever het standaard herroepingsformulier, dan vind je dat onderaan deze pagina. Het retourzenden van een bestelling is voor eigen rekening én verantwoordelijkheid. Denk er dus goed over na hoe en met welke vervoerder je wilt retourneren.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de stenen winkel van La Vie en Rose?

Het is mogelijk om een webshop bestelling terug te brengen naar onze winkel in Enkhuizen. Ruilen in de winkel is mogelijk, je geld terug krijgen in de winkel kan echter niet. Je retour verwerken wij namelijk net als een normale retournering en zodoende kan het iets langer duren dan normaal voordat je retour verwerkt is.

Je bestelling weigeren aan de deur

Soms gebeurt het dat je een bestelling te snel geplaatst hebt en je je ondertussen bedenkt. Het liefst horen we dat voor je pakket de deur uit gaat om onnodig verzenden en bijbehorende kosten te voorkomen, maar je kunt in zo’n geval je bestelling ook weigeren aan de deur. De postbode neemt het pakketje weer mee waarna het naar ons teruggezonden wordt. Houd er wel rekening mee dat het pakket evengoed 2 keer verzonden wordt, zowel naar jou als weer terug  naar ons. Bij terugbetaling van je bestelling wordt daarom éénmalig een bijdrage in de verzendkosten van €4,95 ingehouden.

Mag ik meerdere bestellingen tegelijk retourneren?

Het is geen probleem om items van meerdere bestellingen samen te retourneren. We vragen je dan wel om dit duidelijk aan te geven en van alle bestellingen het volledig ingevulde retourformulier toe te voegen.

► Kan ik mijn bestelling omruilen?

Als je een artikel wilt omruilen dan stuur je het item retour en plaats je vervolgens een nieuwe bestelling.

Mijn retour is nog niet terugbetaald?

We betalen retourbedragen in principe binnen 5 werkdagen terug en uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van jouw retour. De retourbetaling gaat zoveel als mogelijk via de oorspronkelijke betaalmethode.

Productiefout, klacht of verkeerd geleverd artikel.

We doen onze uiterste best om jouw bestelling te controleren maar het kan zijn dat je net een artikel ontvangt met een productiefout, een verkeerd item of dat je een klacht hebt. Mocht dit het geval zijn, neem dan altijd contact met ons op. Wij zullen dit dan uiteraard zo snel mogelijk voor je oplossen. De garantie is geldig met origineel betaalbewijs tot 2 maanden na datum van aankoop.

Komen we er samen niet uit, dan is het mogelijk om je klacht aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Heb je overige vragen over het retourneren van je bestelling? Stuur ons gerust een email.  Je kunt gebruik gebruik maken van de chatfunctie op onze site maar je kunt ook altijd terecht op onze Facebookpagina. 

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Herroepingsformulier en voorwaarden

 Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Bij een gedeeltelijke retourzending krijgt u de geretourneerde artikelen gecrediteerd. Retourzending is voor uw eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 Voorwaarden voor retourneren

Aan het gerbuik van het herroepingsrecht zitten een aantal voorwaarden vast:

  1. Verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is bij deze producten, zijn ze niet retourneerbaar. Denk hierbij  de anti-wardrobing tag die wij aan onze artikelen bevestigigen tegen het dragen en vervolgens terug sturen van nieuwe kleding, en accessoires als tassen en beenmode.
  2. Ingenomen of anderzins vermaakte kleding of andere artikelen. Deze artikelen zijn op maat gemaakt en kunnen niet geretourneerd worden.
  3. Beenmode en ondermode worden vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd.
  4. Artikelen die door de klant zelf zijn aangepast en/of vermaakt. Deze artikelen zijn op maat gemaakt en kunnen niet geretourneerd worden.
  5. Artikelen waarvan niet alle bijbehorende labels meer aanwezig zijn. Merklabels, prijskaartjes en anti-wardrobing tag moeten aan het artikel zitten. Indien de labels niet aan het product bevestigd zijn kan het niet geretourneerd worden.
  6. Artikelen die niet binnen de gestelde termijn bij ons afgeleverd zijn. Vanaf de dag van levering heeft u 14 dagen bedenktijd waarin u kenbaar kunt maken gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht. Op het moment dat u aangeeft gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht heeft u nogmaals 14 dagen de tijd uw retour bij ons af te (laten) leveren. Alleen retouren binnen de gestelde termijn worden geaccepteerd.

Garantie

Op al onze producten geven wij vanuit onze winkel standaard 8 weken garantie bij normaal gebruik door u, de klant. Dat houdt in dat het artikel / de artikelen volgens de aanwijzingen op het product zelf gebruikt worden. Is dit niet het geval, kunnen wij helaas geen garantie verlenen. Voor verdere informatie verwijzen wij u graag door naar onze algemene voorwaarden.

 Identiteit ondernemer

La Vie en Rose – www.lavieonline.nl
Westerstraat 52
1601 AL Enkhuizen
[email protected]
0228-315356

KvK: 90927699

BTW nummer: NL004852043B19

 

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

— Aan
La Vie en Rose – www.lavieonline.nl
Westerstraat 52
1601 AL Enkhuizen
[email protected]
0228-315356

— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

 

 

 

 

— Besteld op (DD-MM-YYYY) :                                                    — Bestelnummer :

 

 

—  Ontvangen op (DD-MM-YYYY):

 

 

— Naam/Namen consument(en)

 

 

— Adres consument(en) :

 

 

 

— IBAN Rekeningnummer:

 

 

— Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

 

 

— Datum(DD-MM-YYYY):

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.